دنیای عطر

راهنمای خرید عطر و ادکلن

دنیای عطر

راهنمای خرید عطر و ادکلن

جذاب ترین عطر برای خانم ها چیست؟

جذاب ترین عطر برای خانم ها


بوی یک متغیر قدرتمند در مورد جذابیت است. خانم ها مجذوب رایحه های مختلف می شوند و هیچ بوی واحدی وجود ندارد که بتواند فورا به یک داروی غرایز جنسی تبدیل شود. بوهای خاص به احتمال زیاد باعث می شوند که خانم ها به شما علاقه مند شوند. دلایل علمی برای جذابیت وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است در مورد فرمون ها شنیده باشید. اینها پیام آوران زیست شناسی هستند که به ما می گویند به سمت چه کسی جذب شویم و از چه کسی دوری کنیم و قدرتمند هستند. برخی از عطرها احساسات قوی را در ما ایجاد می کنند. برخی از بوها احساس خوبی در ما ایجاد می کنند و ما را به یاد لحظات خوشی می اندازند، در حالی که برخی دیگر خاطرات دردناکی را تداعی می کنند.


 شاید از خود بپرسید که جذاب ترین عطر برای یک خانم چیست؟


از فردی به فرد دیگر از نظر جذابیت یک زن متفاوت است. برخی از افراد عطر طبیعی شریک زندگی خود را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر عطر ادکلن را دوست دارند. بو می تواند یک ابزار روانشناختی قدرتمند باشد. هنگامی که از شریک زندگی خود دور هستید، ممکن است بخواهید هودی او را آویزان کنید زیرا شما را به یاد آنها می اندازد و بوی آنها را می برد. این نمونه ای از این است که چگونه عطر می تواند آرامش بخش باشد. علیرغم تفاوت های آشکار در ترجیحات عطری که افراد دارند، تحقیقات نشان می دهد که برخی از رایحه ها می توانند ذاتاً جذاب باشند. عطرهای طبیعی و رایحه های مصنوعی می توانند خانم ها را به خود جذب کنند. چه فرمون باشد و چه ادکلن وانیلی، برخی رایحه‌ها باعث می‌شوند زنان متوقف شوند و بخواهند به شما نزدیک شوند.

 

مطالعه رایحه و جذابیت

 

بو و برانگیختگی جنسی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید به هم مرتبط هستند. بوی بدن انسان می تواند زنان را تحریک کند. این بوها می توانند روی لباس هایی که عزیزانتان به جا می گذارند باقی بمانند. مطالعه‌ای انجام شد که در آن گروهی از شرکت‌کنندگان زن پیراهن‌های مختلف را بو کردند و تصمیم گرفتند که کدام یک از آن‌ها جذاب‌ترین رایحه‌ها را دارد. در این مطالعه، زنان، به طرز جالبی، مردانی را ترجیح می‌دادند که بیشتر با آنها تفاوت داشتند. این تقریباً مانند اثبات ایده "متضادها جذب می شوند" است. این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کاملا منطقی است. بدن انسان دارای بیش از 100 ژن مختلف سیستم ایمنی به نام MHC یا مجتمع اصلی سازگاری بافتی است. مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد MHC با ترجیحات طعم مرتبط است. شرکای با ژن های مختلف سیستم ایمنی، فرزندان سالم تری تولید خواهند کرد، زیرا این تنوع باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. همچنین این درست است که زنان ممکن است نسبت به مردان نسبت به عطرها حساسیت بیشتری داشته باشند.

ممکن است عطری جهانی وجود نداشته باشد که برای خانم ها جذاب باشد، اما برخی از ویژگی های مشترک وجود دارد. در اینجا برخی از بوهایی که زنان بر اساس مطالعات و آمارهای مختلف آن را جذاب می دانند آورده شده است:

 

میوه ها

مردانی که میوه و سبزیجات زیاد می خورند عرق تولید می کنند که بوی خوبی برای خانم ها دارد. مطالعه‌ای در سال 2016 که توسط Evolution and Human Behavior منتشر شد نشان داد افرادی که مقادیر زیادی کاروتنوئید (که در میوه‌ها و سبزیجات با رنگ‌های نارنجی، زرد یا قرمز یافت می‌شود) مصرف می‌کنند، بوی بدن جذاب‌تری دارند که برای خانم‌ها جذاب است. غذاهای حاوی کاروتنوئید عبارتند از: گریپ فروت، انبه، هویج، پرتقال، کدو تنبل، فلفل، طالبی و سیب زمینی.

 

مشک

مشک عطری است که ظاهر افراد را جذاب تر می کند. ممکن است آن را در انواع عطرها یا صابون های بدن دیده باشید. رایحه از غدد حیوانی می آید و رایحه ای کاملاً اولیه است که افراد را با هم بودن از لحاظ فیزیکی یا تمایلات جنسی به یاد می آورد. طبق گزارش مرکز تحقیقات مسائل اجتماعی (SIRC) در بریتانیا، زنان نسبت به مردان نسبت به مشک حساسیت بیشتری دارند.


وانیل 

همچنین، به گفته SIRC، وانیل عطری است که عموما مردم آن را خوشایند می دانند. نشان داده شده است که سطح استرس و همچنین اضطراب را کاهش می دهد. همانطور که گفته شد، منطقی است که عناصر وانیلی در عطرها و ادکلن های مختلفی وجود دارد که می توانید برای خوشحال کردن یک شریک عاشقانه استفاده کنید.

 

نعناع

نعناع بوی تمیزی دارد که می تواند برای افراد بسیار جذاب باشد. تمیزی و بهداشت خوب البته از ویژگی های خوبی است که باید داشته باشید. بوی تازه نعناع می تواند به شما کمک کند که این ویژگی ها را دارید، بنابراین مراقب خود باشید و به یاد داشته باشید که قبل از رفتن به قرار ملاقات، دندان های خود را مسواک بزنید!

 

چرم یا چوب

مانند مشک، رایحه چرم دارای ویژگی های مردانه است که می تواند برای خانم ها جذاب باشد. هنگامی که به دنبال یک ادکلن هستید، ممکن است به دنبال عطری باشید که نت های ظریفی از چرم در آن وجود دارد. شما همچنین می توانید به دنبال افترشیو یا ادکلن با عناصر چوب باشید. رایحه‌های چوبی یا فضای باز، حالتی جذاب و خشن، شبیه رایحه چرم، ایجاد می‌کنند.

 

فرمون ها چیست؟

 

فرومون‌ها نوعی ماده شیمیایی هستند که توسط حیوانات و انسان‌ها تولید می‌شوند و بر رفتار و جذب ما نسبت به دیگران تأثیر می‌گذارند. فرمون ها با هورمون ها متفاوت هستند. در حالی که هورمون ها در داخل بدن کار می کنند تا بر ما تأثیر بگذارند، فرومون ها در خارج از بدن ما برای تأثیرگذاری بر اطرافیانمان مانند شرکای عاشقانه کار می کنند. اگرچه هنگام صحبت در مورد جذابیت جنسی به آنها اشاره می شود، اما این تنها کاری نیست که فرومون ها انجام می دهند و در بسیاری از زمینه ها قدرتمند هستند. علاوه بر برانگیختگی جنسی، فرومون ها در اعمالی مانند انتقال هشدار، نشان دادن به دیگران که غذا در دسترس است، یافتن مکان حیوانات دیگر، سیگنال دادن به حیوانات دیگر برای دوری کردن، و حتی برقراری پیوند بین مادر و فرزند حیوان نقش دارند. فرومون ها پیام رسان هایی هستند که سیگنال هایی را به انسان های دیگر می فرستند. آنها به ما می گویند که چگونه دیگران را درک کنیم و به ما هشدار می دهند که آیا دوست یا دشمنی در پیش است. به حس بویایی خود و آنچه فرمون های شما می خواهند به شما بگویند گوش دهید.

 

حقایق جالب در مورد فرمون ها

 

بسیاری از حشرات از فرمون برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند.چهار نوع فرومون وجود دارد (رها کننده، پرایمر، مدولاتور و سیگنال دهنده)

فرومون ها روی افراد تاثیر می گذارند و باعث تحریک می شوند.تصور می شود اولین فرمون در سال 1959 در مطالعه ای کشف شد که نشان می داد فرمونی ترشح شده از پروانه ها به نام بمبیکول، پروانه های نر را به پروانه ماده جذب می کند.حیوانات می توانند از فرمون برای یافتن طعمه استفاده کنند.


انواع فرمون ها

 

فرمون های پایه:

 

فرومون های اولیه به زمان نیاز دارند تا پس از آزاد شدن، پاسخی ایجاد کنند. آنها می توانند بر رشد جنسی و تولید مثل تأثیر بگذارند.

 

فرمون های سیگنال:

 

فرمون های سیگنال به دیگران اطلاعات یا "سیگنال" می دهند. به عنوان مثال، این فرمون می تواند به مادران کمک کند تا از حس بویایی خود برای شناسایی نوزادان خود استفاده کنند.

 

فرمون های تعدیل کننده:

 

فرمون های تعدیل کننده معمولاً در عرق یافت می شوند و می توانند باعث تغییر در عملکردهای بدن مانند قاعدگی شوند.

 

آزاد کردن فرومون ها:

 

فرمون های آزاد کننده، بر خلاف فرمون های آغازگر، به سرعت واکنش نشان می دهند. فرمون های آزاد کننده با برانگیختگی و جذابیت جنسی جفت ها مرتبط هستند.

 

فرومون ها و انسان ها


علیرغم اینکه تحقیقات در مورد رایحه و جاذبه به ما نشان می دهد که رایحه بخش قدرتمندی از جذابیت است، تحقیقات کمتری در مورد اینکه آیا افراد تحت تأثیر فرومون ها هستند یا خیر وجود دارد. یکی از مشهورترین نظریه ها در مورد انسان و فرومون ها توسط دانشگاه شیکاگو منتشر شد. طبق این مطالعه، چرخه های قاعدگی زنان زمانی که زنان به یکدیگر نزدیک هستند هماهنگ می شود زیرا عرق و بوهای زنان دیگر را جذب می کنند. امروزه این پدیده معمولاً به عنوان "اثر خوابگاه" شناخته می شود. با این حال، از آن به عنوان "اثر مک کلینتاک" نیز یاد می شود، که به نام مارتا مک کلینتاک، محقق اصلی مطالعه با این یافته ها، نامگذاری شده است. همچنین اعتقاد بر این است که تغییراتی که در دوران بلوغ در انسان رخ می دهد مربوط به فرمون ها است. با گذشت زمان، احتمالاً در مورد فرومون‌ها از آنجایی که با انسان ارتباط دارند، بیشتر یاد می‌گیریم.

 

در مورد رایحه های نامطبوع چطور؟

 

برخی از عطرهای زنانه بسیار جذاب هستند و برخی دیگر آنها را خاموش می کنند. برخی از بوها بیانگر انزجار هستند. شما نمی خواهید با بویی که انگار چند هفته است دوش نگرفته اید راه بروید. این برای اکثر مردم جذاب نخواهد بود. یکی دیگر از عطرهای بی‌نظیر غرق شدن در ادکلن است. ممکن است باور کنید که یک پدیده را بویید

از آنجایی که مردم از نظر بیولوژیکی تمایل دارند که جذب عطر طبیعی انسان شوند، لازم نیست کار زیادی برای جذب کسی انجام دهید. همانطور که در بالا گفته شد، در مورد عطرهایی که ارگانیک نیستند، تعادل وجود دارد. به یاد داشته باشید - خود را با عطرها آغشته نکنید و مراقب بهداشت خود باشید. اجازه دهید عطر طبیعی شما با استفاده از محصولات بدون عطر مانند مواد شوینده یا لوسیون بدرخشد. مزیت این امر این است که استفاده از محصولات بدون عطر ممکن است گزینه سالم تری برای شما باشد. برخی افراد متوجه می شوند که محصولات معطر پوست را تحریک می کنند. حتی می تواند باعث سردرد یا میگرن شود. اگر شریک یا علاقه ی شما به بوها حساس است، از رایحه های ملایم یا محصولات بدون عطر استفاده کنید. اگر به حساسیت های بویایی آنها احترام بگذارید، برای رابطه مفید خواهد بود.


سایر اجزای جذابیت

 

این جالب است که بوی بدن یا عرق می تواند بر جذابیت جنسی زن یا مرد تأثیر بگذارد. همچنین، جذابیت و روابط انسانی بسیار بیشتر از بوییدن است. جذابیت پیچیده است. شما نمی توانید کنترل کنید که به چه کسی جذب می شوید، و ممکن است در مورد اینکه چگونه بفهمید چه چیزی شما را در یک شخص جذب می کند سردرگم شوید. مولفه های زیادی برای جذب وجود دارد. علاوه بر بو، ویژگی های شخصیتی وجود دارد که شما را جذب می کند. شاید کسی را دوست داشته باشید که دارای حس شوخ طبعی است. برای شما، این یک مؤلفه بزرگ جذابیت است. طنز می تواند جذاب باشد، و شما تنها نیستید که آن را با جذابیت مرتبط می کنید. ممکن است از بودن در کنار افراد خلاق لذت ببرید و آن را در شریک زندگی خود جستجو کنید. همچنین ممکن است شما جذب ویژگی‌های فیزیکی خاصی شوید که می‌تواند هر چیزی از یک حس خاص مد گرفته تا رنگ موهای شخصی باشد. زبان بدن، رفتار یا صدای یک فرد نیز می تواند در جذب شما به سمت او نقش داشته باشد. همه ما یکسان نیستیم و افراد از نظر چیزی که در یک شریک به دنبال آن هستند بسیار متفاوت هستند.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد