دنیای عطر

راهنمای خرید عطر و ادکلن

دنیای عطر

راهنمای خرید عطر و ادکلن

چگونه بوی خوبی داشته باشیم ?

 روش هایی برای بوی تازه در طول روز

 

بهترین راه برای بوی خوب این است که بدن خود را بشناسید. درک نحوه واکنش شما به عطرهای مختلف و روال شستشو یک راه مطمئن برای اطمینان از طراوت 24 ساعته است. عطر یکی دیگر از راه حل های کلاسیک است. برای قرن ها، افراد فقیر و ثروتمند از انواع مختلف عطرها و روغن های معطر برای شادابی استفاده می کردند. با وجود گزینه های بسیار زیادی که امروزه در بازار وجود دارد، مهم است که بدانید چه چیزی با روغن های طبیعی بدن شما کار می کند و چه کاری انجام نمی دهد. با این حال، راه های دیگری برای اطمینان از بوی عالی وجود دارد، چه از عطر استفاده کنید یا نه. در اینجا 18 نکته برای داشتن بوی خوب در طول روز آورده شده است.

 

مقدار زیادی آب بنوشید


اگر کاری برای حفظ بوی خوب وجود دارد، نوشیدن آب است. به راستی اکسیر زندگی،  عملکرد طبیعی بدن شما را حفظ می کند. از آنجایی که آب به شما کمک می‌کند بوی خوبی داشته باشید، 

 

در کمد اسپری کنید


اگر می خواهید رایحه خود را تثبیت کنید و ماندگاری آن را حفظ کنید، هفته ای یک بار چند اسپریت از عطر مورد علاقه خود را به کمد لباس خود بزنید. بسته به قدرت مورد نظر رایحه خود، باید بدانید که اسپری شما چقدر به قفسه لباس نزدیک است - هر چه نزدیک تر و مستقیم تر باشد، عطر قوی تر است.این روش رایحه‌ای ماندگار را به شما می‌دهد که بی‌نظیر نیست و ترکیب و تطبیق با عطرهای دیگر را ممکن می‌سازد تا جذابیت غیرقابل مقاومتی به خود بدهید.

 

 اسپری عطر را به کمد و کیف معطر اضافه کنید

 

یک کیسه معطر را در کشوی کتانی خود نگه داریدبرای اینکه کل بدن خود رایحه عالی داشته باشید، یک کیسه عطر را در جایی که لباس زیر خود را نگهداری می کنید، نگه دارید. شبیه به اینکه کمد لباس شما رایحه ای لطیف اما متمایز به شما می دهد، یک کیسه در کشوی لباس زیر شما رایحه خوبی از عطر را ارائه می دهد.


برس موی خود را معطر کنید


برس موی خود را با عطر اسپری کنید، نه موهایتان را! بر خلاف سنت، اسپری مستقیم مو با عطر می تواند به ریشه ها آسیب برساند و موهای تازه را خشک کند. در عوض، عطر انتخابی خود را روی یک قلم مو بمالید – این به پخش شدن عطر، کاهش غلظت عطر و ملایم شدن تاثیر شیمیایی و ایجاد یک دنباله رایحه ظریف و دلپذیر کمک می کند.


تنه برهنه خود را با عطر اسپری کنید


یک مکان غیر معمول اما موثر برای اسپری کردن عطر روی تنه است. اگر می خواهید عطری ملایم در طول روز داشته باشید، این روش بهترین کار را دارد. از آنجایی که این ناحیه پایین‌تر از ارتفاع بینی قرار می‌گیرد، باعث می‌شود عطر به‌جای یک اثر "در صورت"، هاله کلی دلپذیری داشته باشد. اشکالی ندارد که در مورد مقدار آن کمی آزادتر باشید - لباس شما نه تنها عطر را می پوشاند، بلکه به از بین بردن عطر از طریق تماس کمک می کند.


با طعم های مورد علاقه دیگر مخلوط کنید


ما در عصر عطر زندگی می کنیم. مواد شوینده لباس، شامپو، ژل بدن، دئودورانت و حتی خمیر دندان ما اغلب با یک اسانس معطر تقویت می شوند. عطر اگر مکمل آنها باشد بهتر است استفاده شود. به رایحه‌هایی که در طول روز با آن‌ها برخورد می‌کنید توجه کنید و عطری متناسب با آنها پیدا کنید.

 در حالی که پیش‌بینی هر عطری که در هر روز استفاده می‌کنید غیرممکن است، لوسیون‌ها و صابون‌های دست مورد علاقه‌تان مکان‌های خوبی برای شروع به دنبال ترکیبی از عطرهای معطر هستند. همچنین لوسیون های بدن معطری وجود دارد که برای تکمیل بوی خاص شما طراحی شده اند.


از یک دئودورانت با عطر ملایم استفاده کنید


با در نظر گرفتن توصیه های بالا، یک دئودورانت با بوی تازه انتخاب خوبی برای افزودن لایه بالایی بوی خوش به لباس کلی شما است. با این حال، شما نمی خواهید انتخاب شما طاقت فرسا باشد. دئودورانت ایده آل طراوت بیشتری را ایجاد می کند.

 

از اسپری کفش استفاده کنید


بله، این یک چیز است. در اصل توسط ورزشکاران استفاده می شود، هر کسی می تواند این نجات دهنده را خریداری کند (به ویژه در ماه های تابستان مفید است). اسپری کفش مانند یک عطر برای پاهای شما عمل می کند و تضمین می کند که آنها بوی خوبی را حتی زمانی که عرق می کنید حفظ می کنند.

وقت آن است که این گزینه را به طور جدی در نظر بگیرید اگر قصد دارید برای آن روز بدون جوراب بروید. حتی اگر به طور طبیعی پاهای تیز ندارید، واکنش بین مواد کفش و پوست لخت و عرق کرده شما می تواند بوی نامطبوعی ایجاد کند.


مراقب آنچه می خورید باشید


تقریباً ناگفته نماند، اما بوی بد دهان می تواند هر لباسی را خراب کند. مهم نیست که چقدر از بیرون بوی خوبی داشته باشید، اگر نفس شما در حد و اندازه نباشد، ظاهر شما هم نخواهد بود. خوشبختانه، یک راه آسان برای جلوگیری از این وجود دارد. تا حد امکان از غذاهایی که به طور طبیعی تندتر هستند اجتناب کنید. پیاز، سیر و پیازچه می توانند منجر به بوی بد دهان شوند.

اگر نگران خوردن این غذاها هستید، یک مجموعه کوچک مسواک، آدامس یا دهان شویه بدون الکل همراه خود داشته باشید تا نفس خود را در وسط روز تازه کنید.

 

یک لوسیون عطر آسان DIY درست کنید.


اگر ترکیبی از رطوبت و رایحه شخصی را در یک می خواهید، ایجاد لوسیون خود یک راه بسیار آسان برای به نظر رسیدن و بوی خوب است. به سادگی یک بطری لوسیون بدون عطر بخرید و مقدار کمی از عطر خود را به آن اضافه کنید – هرچه قطرات بیشتری اضافه کنید، محلول قوی تر است.

 این روش همچنین نیاز به جفت کردن محصولات با رایحه های مکمل را نفی می کند. لوسیون و عطر شما بوی یکسانی خواهند داشت و تهیه آنها را آسان تر می کند.

 

دستورالعمل هایی در مورد نحوه درست کردن لوسیون خود


صابون نه تنها میکروب‌ها را دور نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند مشخصات بوی شما را بهبود بخشد. هم صابون های دست و هم صابون های دوش می توانند به شما کمک کنند تا حس تازه ای به مجموعه روزمره خود بیافزایید. حتما از صابون با کیفیت استفاده کنید زیرا برخی از صابون ها می توانند بوی کمتر از حد ایده آل را در شما ایجاد کنند. خرید صابونی که حاوی روغن‌های طبیعی/مرطوب‌کننده و عطرهای طبیعی باشد نیز مهم است.این صابون همچنین به قفل شدن عطرهایی که قبلاً استفاده کرده اید کمک می کند و از خشک شدن دست های شما جلوگیری می کند.

 

لایه بندی را درک کنید


هم رایحه های لایه بندی شده و هم پوشیدن لباس به روش مناسب برای داشتن بوی خوب ضروری هستند. مطمئن شوید که اولین لایه عطر (مثلا لوسیون) لایه بالایی را پوشش نمی دهد (مثلا عطر). استفاده از مرطوب‌کننده‌ها بعد از عطر می‌تواند عطر را مسدود کند یا مخلوط شود تا یک آشفتگی روغنی ایجاد کند.

لباس نیز نقش مهمی دارد. اگر روز سردی است و گرمکن پوشیده اید، عطر را روی لایه میانی بمالید. به این ترتیب عطر روی کاپشن پاشیده نمی شود و از دو لایه لکه روی آن نمی ماند. همچنین، و از همه مهمتر، اینجا جایی است که گرما متمرکز می شود. با اسپری کردن یک تی شرت داخلی تا حد زیادی به فعال شدن عطر کمک می کنید.


کره بدن را اضافه کنید


وقتی می‌خواهید چیزها را بالا ببرید، یک یا دو قطره کره بدن را به روتین آرایش خود اضافه کنید. این روغن‌های ضروری می‌توانند بویی شبیه هر چیزی از یاس بنفش گرفته تا دارچین داشته باشند، بنابراین فقط مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. نه تنها بعد از حمام بوی خوبی به شما می دهد، بلکه به درخشندگی کلی شما نیز کمک می کند.

 

عطر مو را تهیه کنید


محصولی نسبتا جدید با نیاز قدیمی، عطرهای مو در حال تغییر بازی هستند. آنها نیاز به استفاده از برس برای زدن عطر را از بین می برند. ترکیب شیمیایی این عطرها کمتر تند است و بوی خوبی دارد.

 

 

از دستمال مرطوب آرایشی برای پاک کردن اضافی استفاده کنید


اگر به طور تصادفی زیاده روی کردید، می توانید از دستمال های آرایشی برای از بین بردن مقداری بو استفاده کنید. به چند دلیل مهم است که زیاد از عطر استفاده نکنید. یکی از دلایل این است که رایحه را در یک منطقه اشباع و متمرکز می کند - که می تواند بسیار زیاد باشد.دلیل دیگر این است که اگر عطر بیش از حد روی لباس ها زده شود، می تواند "لکه بو" باقی بگذارد که پاک کردن آن از پارچه ها بدون تکنیک های مناسب دشوار است.

 

قبل از بیرون رفتن صبر کنید تا عطر خشک شود


عطر خود را در ابتدای روتین خود بزنید. این اطمینان حاصل می کند که قبل از اینکه روز را ترک کنید کاملاً قفل شده است. همانطور که اصطکاک می تواند لوسیون را از بین ببرد، باد و هوا نیز می توانند نت های بالایی عطر شما را از بین ببرند و پس از مدت کوتاهی آن را بی اثر کنند.

 

ملحفه/بالش را به آرامی اسپری کنید


برای داشتن بوی خوب در 24 ساعت شبانه روز، می توانید تخت خود را با یک یا دو رایحه آرامش بخش انتخابی خود اسپری کنید. این نه تنها به تخت خواب شما عطر می بخشد، بلکه بسته به رایحه، می تواند به آرامش شما نیز کمک کند. برای یک ترکیب گرم و آرامش بخش، Jo Malone Amber و Lavender را امتحان کنید.

 

از توپ های پنبه ای استفاده کنید


به همراه داشتن بطری های پر کردن مجدد یا بطری های اندازه سفر هنگام بیرون رفتن می تواند عمر عطر شما را به شدت کاهش دهد. در عوض، توپ های پنبه ای را با عطر اسپری کنید و آنها را در یک کیسه پلاستیکی در کیف خود نگه دارید.

قبل از بیرون رفتن، هر توپ را با دو رایحه اسپری کنید و با هر یک به عنوان یک "شات" رفتار کنید. واگر احساس می‌کنید باید سرحال شوید، به سادگی نقطه نبض را با یکی از توپ‌ها پاک کنید و آماده حرکت هستید.این اجتناب ناپذیر است، همه افراد مواقعی دارند که بوی هلو نمی دهیم. خوشبختانه، شاداب کردن با رایحه ای دلپذیر تا حد ممکن آسان است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد